24 Mei 2008

Ramly Zahari di sebut-sebut ganti Tajol Rosli

beritaRK mendapat maklumat bahawa wakil rakyat Manong Datuk Ramly Zahari adalah antara calon yang dikatakan akan mengisi jawatan Ketua Perhubungan UMNO Perak bagi menggantikan Datuk Seri Tajul Rosli bin Ghazali.

Datuk Seri Tajul Rosli dikatakan akan meletak jawatan berkenaan kerana sikap bertanggungjawab terhadap prestasi buruk parti UMNO di Perak pada pilihan raya yang lepas.

Untuk rekod, kerajaan negeri sekarang dipimpin oleh kerajaan campuran Pakatan Rakyat (Pakatan) yang berjaya memenangi 31 daripada 52 kerusi Dewan Undangan Negeri yang dipertandingkan. Manakala BN hanya mendapat 28 kerusi.

RK juga difahamkan bahawa sesetengah rakyat negeri Perak masih lagi yakin bahawa BN akan kembali memerintah dalam jangka masa terdekat ini. Menurut salah seorang daripada pemberi maklumat kepada RK yang juga enggan memberikan namanya, "Ramly Zahari akan naik jadi MB."

Beliau yang juga merupakan salah seorang pegawai kerajaan berkata dengan yakin bahawa Ramly Zahari akan mengganti Datuk Seri Ir Nizar sebagai MB dan bukan sahaja sebagai ketua perhubungan parti berkenaan.

Walau bagaimapun, RK masih belum metahui dan masih belum mendapat maklumat bagaimana proses peralihan kuasa dilakukan.

Tiada ulasan: