01 Oktober 2007

KJ Kudeta Penyerahan Memorandum Oleh NGO


Timbalan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berjaya mengkudeta perarakan anti-junta Burma yang dianjurkan dan diketuai oleh 4 badan bebas belia kebangsaan.

Setibanya mereka di pagar Kedutaan pada kira-kira pukul 11 pagi, program telah bertukar secara tiba-tiba dan Khairy telah 'melompat' ke hadapan proses penghantaran memorandum. Beliau telah diminta untuk membacakan memorandum tersebut oleh para penyokongnya yang kebanyakkannya pemuda UMNO.

Sepatutnya memorandum tersebut akan dibacakan oleh Stephen Doss, ketua bagi kedua-dua NGO yang menganjurkan perarakan tersebut -- Young Malaysians Movement dan National Association of Malaysian Youth.

Terdahulu DAPjuga ada menghantar memorandum tersebut yang turut ditandatangani oleh International Union of Socialist Youth-Asia Pacific itu. Memorandum berkenaan yang antara lain menyatakan pendirian supaya perutubuhan serantau Association of Southeast Asian Nations (Asean) mengenakan tekanan politik ke atas Burma dan mengenakan sekatan ekonomi kepada rejim. Memorandum tersebut juga menyeru supaya keahlian Burma di dalam ASEAN dikaji semula. (sumber: malaysiakini)

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Buat masa ni la kan, mana lebih penting? Isu sapa baca memorandum ke atau isu memorandum itu sampai dan diterima oleh pemerintah Myanmar?

Sepatutnya, mana-mana pihak yang ikhlas berjuang tak ambil peduli sapa yang baca dan sapa yang serah memorandum. Kan?Kan?

Tanpa Nama berkata...

kot ya pun dah tau siapa organizer tu..respect lah sikit. ini bukan masa hari pencalonan pilihanrata beb!!

wak