26 Oktober 2008

Khabonye: Dugaan bila mendapat kuasa





Syukur pada Allah dengan rahmat dan rezeki yang diberikan membolehkan kita menukar pentadbiran negeri Perak. Masalah ketua kampung dah selesai dan masalah memilih jkkk kg pon sudah selesai tetapi tidak total.

Aper yang dapat aku katakan tidak total sebab campur tangan saki baki umno yang memegang jawatan seperti penghulu dan obj iaitu orang besar jajahan telah menapis pemilihan jkkk kg.

bukan nak buat fitnah tapi itulah kenyataan dimana setiap kg mesti mewajibkan sekurang kurangnya ade ahli atas pagar atau geng umno dalam jkkk kg dan jkkk kg sebelum ini dianggotai 14 org dipendekan kepada 10 org.

dengan alasan yg tak munasabah itu lah umno kalu tang deme semua ok tapi bile dah tertonggeng itu membazir itu lebihan itu lah itu ini. ahhhhh umno tetap umno. dah lame aku tak menulis artikel sbb jawatan dah byk itu yang membuatkan aku kene membahagikan waktu sebaik baiknya.

setelah mengambil tampok pemerintahan kg aku dapat beberapa tirihan atau kebocoran dimana ahli umno telah mendapat dua peruntukan daripada badan kebajikan masyarakat dan baiul mal atau wang zakat. dalam erti kata lain terdapat pecah amanah dalam pemerintahan kg kerana setiap individu hanya layak mendapat satu sahaja bantuan.

lihatlah betapa kejamnya dan sifat ketidakadilan di dalam pemerintahannya. dan bila masuk isu tanah perkuburan pulak lain pulak ceritanya. untuk pengetahuan semua jkkk kg hanya bertanggungjawap menyediakan tapak seperti mengorek liang lahad dan kayu keranda kain kaffan sepatutnya disediakan oleh ajk masjid. kenapa aku ceritakan masalah ini kerana ia mudah masalah ini terjadi kat kg aku dimana disebabkan kain kaffan dan kayu keranda tok ketua pada zaman pemerintahan umno telah menjaja bahawa pengurusan sekarang tak cekap padahal dia lupa yang mana dia masih lagi pengerusi masjid dan masalah tersebut adalah berpunca daripad dia.dan lebih pedih lagi geng umno buta hati ada yang menokok tambah cerita.nak buat camner kebodohan itu datangnya daripada ahli umno yang buta peraturan.masalah pemilihan ajk masjid bukan lagi isu negeri tetapi masalah ini sudah diutarakan dalam mesyuarat majlis tertinggi di peringkat nasional.

kalu orang dah menolak hukum Islam kenapa mesti lagi disuruh menjaga rumah Allah. umno memang tak layak menjaga rumah Allah. satu lagi bentuk kejahilan umno di depan mata aku sendiri di masjid ridhuaniah kuala kangsar dimana geng umno seorang wanita yg berpakaian seluar paras betis berambut karat telah membincangkan isu tanah di ruang dalam masuk masjid dengan rase tidak rase hormat dengan hukum Allah.

dah lah tak tutup aurat kehulu hilir dalam masjid berbincang hal dunia dalam masjid. mana perginya adab sebagai seorang wanita Islam. lagi satu dia datang masjid sebab nak tidokan anak dia dan siap sound suruh pasangkan kipas sebab anak dia panas. riak dan takbur seorang wanita jahil. bodoh, yang lebih menyirap darah aku siap pakai tali tag tertulis umno.

maka dengan ini memang ler terjelas kejahilan umno yang nak mengangkat Islam ops islam hadari.

Tiada ulasan: