07 Mac 2008

BN disaingi di kawasan utara, urban, Perlis kekal di tangan BN

Di bawah merupakan pendapat aku, Zulfikar Samsuri dengan rakan seeditorial aku, Jimadie Shah Othman tentang PRU12 yang akan diadakan esok 8/3/08.

Zulfikar Samsuri: Menurut pemerhatian aku, BN akan kekalkan kemenangan dihampir kesemua negeri. Mereka akan disaingi di negeri2 Utara Semenanjung, seperti Perlis, Kedah, Penang, sedikit kawasan di Perak, Kelantan dan Terengganu. Mereka juga bakal disaingi di kawasan-kawasan urban atau perbandaran, seperti di KL, Kelana Jaya, Subang Jaya, Lembah Pantai, Pandan dan Ipoh.

Jimadie Shah Othman: PRU12 ni aku sukar untuk menilai, sebab aku tengok daripada luar. Tapi setakat yang aku nampak, peluang pembangkang di kawasan-kawasan kuat macam Kelantan dan Kedah boleh sampai 60%. Sabah pun agak kuat sebab ada Jefrey Kitingan. Namun masalahnya org Sabah kalah dengan rasuah. Perlis pembangkang akan bungkus. Paling kuat 2 kerusi DUN. Peluang Harun Din di Arau pun still 45 persen. Apa pun kita tengok last touch atau last calllah. Inilah pendapat aku.

Tiada ulasan: