17 Mac 2008

Ku Li gesa Umno adakan perhimpunan khas

Gesaan itu dibuat oleh Tengku Razaleigh Hamzah dan pergerakan Umno Johor. Dalam perhimpunan tersebut digesa supaya membincangkan keputusan pilihanraya umum 8 Mac lalu yang menyaksikan Umno kalah teruk dan Barisan Nasional (BN) kehilangan empat negeri kepada pembangkang dan gagal merampas Kelantan dari PAS.

Gesaan itu dinyatakan dalam bentuk surat sejumlah dua halaman dan bertarikh 12 Mac yang dihantar kepada kesemua 193 ketua bahagian Umno di seluru negara. Tengku Razaleigh (Ku Leigh) yang juga bekas menteri kewangan itu menggesa mereka supaya meminta diadakan mesyuarat agung luar biasa pada 11 Mei depan ekoran kekalahan teruk Umno pada 8 Mac lalu.

Pemuda Umno Johor pula mahu perhimpunan khas diadakan sebelum perhimpunan agung Umno yang dijangka pada Ogos depan, memandangkan keadaan akar umbi yang kini bergolak.

Pengerusi Tugas-Tugas Khas Pemuda Umno Johor, Suhaimi Khalid berkata, perhimpunan khas Umno hendaklah diadakan segera bagi membincangkan masalah dan pertikaian pendapat yang timbul dalam parti ekoran tsunami politik dalam pilihanraya umum 8 Mac lalu. - malaysiakini.com

Tiada ulasan: