12 September 2008

SMS Pra 916

Wah! Tengah aku dok rehat-rehat, baring-baring, tepon aku berbunyi - lagu Rihanna lagi, Umbrella. Sebelum tengok mesej dari siapa, baik layan dulu lagu ni. Lagipun mesej, karang pun boleh tengok.

Dah selesai lagu tu habis, akupun tengoklah.

"Ermm..." kata hati kecil aku.

"Dari Pyan (bukan nama sebenar)" kali ini aku bercakap dengan diri sendiri

"Alamak. Sori Pyan, aku baru nak call mamak jual roti tu esok. Paling kurang tempahan kau siap Isnin depan, kalau tak pun 16hb ni. (Baru macam 916)"

Mesej tu berbunyi, "Muhyidin desak Pak Lah, Najib senyum panjang dan bila Najib naik, Mahathir masuk UMNO dan jadi "mastermind". Tapi dia orang tak sedar Pak Lah akan serah kuasa apabila Anwar dah conpem dapat tukar kerajaan baru. Percayalah Pak Lah akan balas diatas perbuatan Najib."

Mesej ini ok sikit daripada yang diterima oleh Rocky Bru yang berbunyi:

Sebarkan: BN: 140 Kerusi (MP Islam - 89 kerusi; MP bukan Islam - 51) Pakatan: 82 kerusi (MP Islam - 43 kerusi; MP bukan Islam - 39) Katalah jadi 30 yg lompat, semua bukan Islam, maka kerusi Pakatan 43 MP Islam & 69 MP bukan Islam..jika 30 yg lompat, 5 Islam 25 bukan, maka Pakatan jadi 48 MP Islam & 64 bukan Islam..jika inilah yg Anwar kehendaki, maka dia akan memusnah Islam & Melayu di M'sia..kita berdoa agar ia hanya impian kosong & Allah lindungi BN.

Tiada ulasan: