21 September 2007

Ramai Yang "Panas Punggung" - Presiden AIC


KUALA LUMPUR: "Ramai pihak yang panas punggung melihat pendedahan konspirasi" [rujuk di bawah] dan "[m]ereka pastinya akan mengambil tindakan di luar jangkaan untuk menutup kesalahan mereka".

Begitulah kenyataan media oleh Rahim Osman, Presiden Anwar Ibrahim Club (AIC) yang di sebarkan melalui mailing list. Dalam kenyataannya itu lagi beliau menyebut, "
penyebaran fitnah desperado UMNO dan Kerajaan Barisan Nasional dalam apa jua cara sakalipun harus ditentang oleh seluruh rakyat Malaysia. Oleh itu, setiap daripada kita khususnya ahli AIC perlu memainkan peranan penting dalam penyebaran maklumat mengenai konspirasi menjatuhkan DS Anwar. Ini kerana, propaganda picisan UMNO sekarang lebih tertumpu untuk membunuh kredibiliti dan karier politik DS Anwar Ibrahim."

Beliau menyeru semua penyokong Barisan Alternatif (BA) supaya menggiatkan lagi edaran
Video perbualan VK Lingam serta Video Dokumentari 'Get Anwar' oleh Australian Broadcasting Corporation (ABC).



Untuk kenyataan penuh sila ke sini.

1 ulasan:

arifabdull berkata...

SOALAN CEPU CEMAS!
Adakah tragedi kehakiman yang terpapar dlm video si Lingam nih mampu dan cukup kuat untuk menjadi momentum sehingga terjadinya Hartal?

Tahniah kepada para peguam yang sedang memulakan langkah ke arah mengajak rakyat turun ke jalan pada minggu depan. Katanya, semua rakyat Malaysia dijemput menyertai perhimpunan itu.

Harapan besar untuk melihat inisiatif para peguam ini akan disahut oleh setiap rakyat sebagai cabaran dan dorongan untuk kita mencapai perubahan demokratik berlangsung di negara ini.
Malang dan sayang sekali, jika usaha para peguam ini dipandang sepi oleh semua, termasuk NGO2, parti2, dan rakyat Malaysia.

Cukuplah kita ditipu selama 50 tahun. Politikus-politikus jahat itu sudah kehabisan masa dan kini bukan masa untuk mengharap dan berkompromi dengan mereka lagi.

Tegakkan kuasa rakyat!

~Rakyat itu Raja, Raja itu Rakyat~