03 Ogos 2008

Khabonye: Dugaan yang besar baru menjelma






Kita pada hari ini berbangga melakukan kejahatan kita bangga meneguk air arak, kita bangga mempunyai anak luar nikah kita berbangga bila rasuah menjadi sebahagian daripada INCOME harian kita.


Dalam dunia haru biru dengan kenaikan harga minyak 70 sen petrol memang memudaratkan kehidupan rakyat. Dalam kesempitan hidup kerajaan Malaysia sekali lagi buat magik dengan menaikkan kadar elektrik dan paling membuatkan rakyat terkejut ialah elektrik mereka reka sebuah drama ala ala yusof haslam Anuar Ibrahim meliwat lagi.

untuk meredakan kemarahan rakyat terhadap UMNO dab BN direka satu lagi drama tetapi yang ini agak trailer skit bagi mengoyangkan Pakatan Rakyat dan melupakan kezaliman kerajaan Malaysia terhadap rakyat iaitu isu muzakharah dam muqabalah.

Rapi rakyat Malaysia terutama sekali memang cepat melatah kalau mebabitkan PAS tapi yang pasti isu ini merupakan satu suntikan MAUT daripada bapa Saiful Bukhari yang mana merupakan dalang kepada Penyatuan PAS UMNO yang merupakan fitnah yang terbesar setelah zaman Dato Asri kepada PAS.

Tapi dalam hal yang sedemikian kita harus menetapkan fokus kita menjatuhkankan kerajaan BARISAN NASIONAL terutama Menjatuhkan UMNO yang selama ini merekalah PELIWAT kepada bangsa melayu!!!Kenapa UMNO PELIWAT? Lihat sahaja orang Melayu yang buta mata dan hati setengah mati menyokong UMNO yang kononnya Penyatu Bangsa Melayu tapi disebalik cerita mereka inilah yang sebenarnya menjual hartabenda orang melayu.

Kita lihat sahaja Bila Pilihan Raya Baru YB UMNO datang menjenguk diberikan bantuan makanan dan pakaian diberikan wang 200 utk bertahan selama 5 tahun. Dah ler tu tak cukup kaki dan tangan nak terima bantuan disogok pula ke pintu belakang(liwat) dengan memberikan jaminan bahawa akan dibangunkan kampung tersebut lepas menang LESAP dengan janji janji dan ITULAH DINAMAKAN JANJI MELAYU.

Maka untuk apa kita berjuangkan bangsa yang dianggap suci di Malaysia ini.yang mana selama ini yang membuatkan rakyat hidup dengan perasaan ketidak puasan hati, cemburu dan iri hati sebab masalah PERKAUAMAN ini.

HARUSKAH kita memberikan peluang kepada penjahanam seperti UMNO ini mentadbir BUMI Malaysia yang tercinta ini. Kita Harus menjadikan Nabi Muhammad kita sebagai role model dalam kehidupan seharian kita.

Kenapa kita mesti pinggirkan Islam sebagai satu SISTEM DALAM KEHIDUPAN KITA. Adakah ISLAM ini terlalu kejam dan menakutkan. Kita Mungkin dilahirkan sebagai seorang Islam tapi kita pada hari ini kita adalah Islam KETURUNAN.

Kita hanya tahu pahala bila kita melakukan solat, baca Quran, puasa, zakat, pergi haji tapi kita lupa banyak lagi perkara yang baik ada dalam Islam yang mana semuanya terkandung Dalam Quran.

Kita pada hari ini berbangga melakukan kejahatan kita bangga meneguk air arak, kita bangga mempunyai anak luar nikah kita berbangga bila rasuah menjadi sebahagian daripada INCOME harian kita.

KITA MENGAHAFAL LAGU LAGU YANG MELALAIKAN TAPI ADAKAH KITA MENGHAFAL AYAT SUCI AL QURAN ATAU SETIDAK TIDAKNYA MENGAMALKAN DOA DOA HARIAN. Itulahlah manusia. Mereka tahu bercakap mengenai Islam tapi mereka tidak tahu APA ITU ISLAM.

Tiada ulasan: