20 Ogos 2008

Arif shah graduan mana, SEBENARNYA?

Oleh: Jonbuobage

Dalam sibuk-sibuk kempen pilihan raya pematang pauh, pihak media massa (baca: ejen BN) telah menjaja kehebatan dan ketokohan calon BN, Arif Shah yang katanya sehebat Anwar Ibrahim, namun ada beberapa fakta yang diragui kebenarannya atau hanya pembohongan besar terhadap rakyat.

Rata-rata media menyatakan yang Arif merupakan graduan Diploma tanpa menyebut dari universiti/kolej mana dan ada yang menyebut yang dia dari Universiti Nanyang, Singapura. Namun dalam Utusan Malaysia telah menambah dalam profilnya yang Arif telah mendapat diploma kejuruteraan awam dari Graber International, California.

Dalam The Star pula menyebut yang beliau sedang menyambung pelajaran dalam kursus PhD di Edison University of Technology dalam pengajian luar kampus. tidak pula dinyatakan dalam bidang apa.

namun apa yang menariknya, jika dilakukan pencarian dalam enjin pencari internet, kita takkan jumpa kedua-dua institusi ini, Graber International mahupun Edison University of Technology. Gunalah Yahoo! atau Google, tidak akan ada satu pun jawapan yang mengatakan institusi ini wujud apatah lagi bertauliah!

dalam keghairahan memancing undi, tak perlulah sampai tahap ‘mengelirukan’ rakyat dengan cerita dongengan. rakyat sekarang bukan bodoh, dan tak rela diperbodohkan. kamu graduan mana sebenarnya Doktor Arif Shah .PhD?

Tiada ulasan: