24 Ogos 2008

KJ jangan lupa Kelantan....


Begitu angkuh sekali Kj yang umumkan nak tamatkan Anwar di Permatang Pauh kali ini... lupakah kamu Kj yang hampir kesemua negeri yang kamu lawat dan khususnya Kelantan yang dia istihar nak rampas dan tumbangkan tapi Bn tewas teruk.

Kj perlu sedar dalam PRU yang lalu Umno Rembau juga tidak mendokong dia. Dia menang kerana berjaya memperalatkan jentera kerajaan dan penipuan SPR yang berlaku kerana takutkan dia selaku menantu PM.

Malam ini InsyaAllah seramai 60 lebih ahli Umno Rembau dan termasuk pimpinan akan hadir ke Permatang Pauh untuk istihar 'bosan' dengan politiking Umno dan Khairy sendiri. Mereka akan menyerahkan borang menyertai keADILan.

Semua dijemput ke Ceramah Perdana : Selamat Tinggal Umno - 23 Ogos 2008 - 9.00 malam - Depan Masjid Kubang Semang.


Dalam perkembangan lain pula che'GuBard mengutuk tindakan memperkudakan polis dan undang - undang negara dalam usaha terdesak Bn memastikan Anwar tewas. Sekurang - kurang nya 4 orang penduduk kampung yang kuat menyokong keADILan ditahan tanpa alasan. Semua mereka ditahan di tempat umum.

Seorang pemuda Khairi dari Kubang Semang telah ditahan 3 hari kononya di bawah keselahan Pilihanraya. Dia ditahan oleh sekumpulan anggota polis ketika bermain bolasepak di kampungnya.

Sehingga semalam keluarganya juga gagal untuk mendapat kebenaran bertemunya. Pegawai penyiasat mengatakan kononya polis mendapat perintah reman tetapi tidak mahu mengulas lanjut.

Sekurang kurangnya 100,000 anggota keselamatan dikerahkan ke Permatang Pauh. Ini satu angka yang melampau. Unit 'UTK' dan Komando juga dikatakan berkeliarana di beberapa kawasan untuk menakutkan pengundi.

Tiada ulasan: