28 Mei 2008

CheGu Bard nafi sertai UMNO, PKR kata Ezam bukan lagi isu

beritaBadrul Hisham Shaharin atau lebih mesra dengan panggilan CheguBard di kalangan teman, yang juga merupakan salah seorang Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Parti Keadilan Rakyat (PKR), menafikan dengan sekeras-kerasnya bahawa beliau berhasrat untuk bersama-sama dengan Ezam Mohd Noor masuk ke dalam UMNO.

Ezam telah menyerahkan borang keahlian UMNO dan secara otomatik telah menyertai UMNO semula. Borang ahlinya itu telah diserahkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi petang tadi.

"Saya juga menafikan bahawa Ezam ada memujuk saya memasuki Umno dan jauh lagi menawarkan habuan untuk saya memasuki Umno atau keluar PKR," menurut kenyataannya kepada Malaysiakini.

Blogzine ini telah dimaklumkan bahawa CheGu Bard telah mengadakan satu pertemuan sulit dengan Ezam dan Ezam telah menjanjikannya dengan sebuah habuan jika beliau masuk UMNO.

Beliau telah menjadi sasaran penyokong Pakatan yang mengatakan bahawa 'CheGu Bard akan lompat masuk ke UMNO'atas sebab hubungan beliau yang rapat dengan bekas pengerusi GERAK itu.

Walaubagaimanapun CheGu Bard mengatakan bahawa beliau masih lagi merupakan 'teman Ezam'. Menurut Suara Keadilan lagi, "beliau (CheGu Bard) turut menasihati agar Ezam tidak ‘hayut’ dalam Umno.

Dalam perkembangan yang sama, Ahli Parlimen Balik Pulau Yusmadi Yusoff, dipetik sebagai berkata kepada Suara Keadilan bahawa Ezam sudah tidak lagi menjadi isu kepada PKR.

Katanya, "[k]emasukan pengerusi Gerak bukan isu bagi kami. KeADILan lebih berminat untuk membincangkan sokongan hebat yang diterima dari segenap lapisan belia."

Menurut Naib Ketua AMK Khairul Anuar Ahmad Zainudin lagi, seperti memetik Suara Keadilan Online berkata “[i]anya tidak memberi sebarang impak kepada KeADILan dengan penyertaan beliau, hanya catatan sejarah sahaja."

Dan lagi menurutnya “Sebagai yang telah berjuang, saya hanya mampu mengucapkan kepada Ezam Selamat Maju Jaya keatas Ezam kerana penyertaan beliau kedalam Umno,” katanya.

Tiada ulasan: