18 Jun 2008

Khabonye: Khairi buat duit lagi?





18/06/08Penindasan demi penindasan di lakukan oleh UMNO dan BN rakyat terutama org Melayu terus di perbodohkan, org Melayu terus dilondehkan baju mereka dikhalayak ramai. Maruah Melayu di tapak kaki pemimpin mereka sanjungi.

Oleh Ahli Pas Seumur Hidup

Terpacul kata-kata kurang senang dalam hati aku. Dengan benda nilah cara aku nak luahkan. BN memang haprak.pilih menteri fikir perut sendiri. Dalam keadaan kalut, adakah syor untuk gaji kakitangan kerajaan 2 kali sebulan. Walaupun aku ni tak skor subjek ekonomi masa sekolah -- time Che Esah dgn Mat Over ngajo dan mase aku kat U dulu -- tapi aku faham aper itu inflasi.

Cuma aku ni tak reti nak cakap cara global apa itu inflasi. Dalam erti kata bodoh kalau rakyat dah kurang berbelanja dalam negara maka pusingan wang tidak begitu cantik. Lagi satu dahla rakyat kurang berbelanja, warga asing pulak ramai maka duit bank draf yang dibuat oleh Babu, Anamalai, Aun Ning. Ini menyenabkan mata wang negara akan keluar dan mereka tadi juga melabur dalam negara yg mana ekonomi yg kurang membangun.

Itulah sebab mata wang Malaysia ni pelan lama, pelan takde volue nilainya. Dan bila menteri besar selangor membuat atu plan yg mana mengenakan caj RM 10 kepada setiap warga asing maka dengarlah suara ayam yg berkokok,itik yang mengkuek dan kambing yg mengembik.

Org UMNO dan BN tak nampak statistik menunjukkan di Selangor pekerja asing telah mencecah seramai 1.2 juta org. Bila dikira kira 1.2 juta di darab RM 10 maka kerajaan Selangor akan mendapat pendapatan sekitar 12 juta sebulan.

Adakah itu keterlaluan? Bagi aku tidak.

Dengan duit itu berkemungkinan Selangor akan jadi salah satu negari sifar kemiskinan. Adakah itu membebankan rakyat. Ianya mudah-mudahan tiada kena mengena langsung dengan rakyat dan perlaksanaannya menguntungkan rakyat.

Org UMNO bising bukan apa, sebab geng UMNOla yg suply warga asing dan jika perlaksanaan ini dilakukan maka terbantutlah side income. Sebut pasal side income baru semalam aku sembang dengan kawan di Shah Alam.

Khairy Jamaluddin buat duit lagi. Dalam satu hari income dia 2 juta something. Pergh gila aku pon nak joinlah cam tu. Bila dengor dia pulun duit rakyat darah aku berderu -- haram jadah. Bile nak tobat.

Setiap rebat yg diwar-warkan kepada rakyat mengenai subsidi road tax rupa-rupanya dia dah pulun 10% daripada setiap rebet. Manakah keadilan di Malaysia. Dahlah Pak Mentua naikkan harga petrol, diesel, gas, beras, tepung, gula dan letrik, menantu pulak sapu duit subsidi.

Penindasan demi penindasan di lakukan oleh UMNO dan BN rakyat terutama org Melayu terus di perbodohkan, org Melayu terus dilondehkan baju mereka dikhalayak ramai. Maruah Melayu di tapak kaki pemimpin mereka sanjungi. Keris dihunus menandakan merekalah pendekar tetapi mereka ini sebenarnya Pak Pandir, ayam menang kampung tergadai.

Mereka ini mengugut rakyat supaya mengenangkan perjuagan UMNO dalam memperjuangkan kemerdekaan, mengatakan melayu ini mudah lupa tapi sedarkah mereka apa ada pada bangsa tidakkah mereka belajar daripada sejarah islam.

Org yg dilaknat oleh Allah bila mereka memperjuangan selain daripada Islam begitulah terjadi kepa kaum ad, kaum firuan dan kaum nabi lut di mana bangsa melebihi agama. Nabi Muhammad adalah nabi terakhir dan adakah Rasullulah mengangongkan kaum Arab.

Kepada menteri UMNO hari pembalasan akan tiba setiap kemungkaran yg kamu semua lakukan akan diadili oleh Allah dengan seadil adilnya. Setiap kemusnahan dan setiap penipuan, setiap penindasan serta setiap penyelewengan agama ,wang dan tangungjawab akan kamu tangung di dunia dan akhirat.

Kami rakyat tidak akan memaafkan kamu kecuali kamu bertaubat nasuhah.

Tiada ulasan: