25 Jun 2008

Rundingan PAS-UMNO: Dakyah UMNO untuk hancurkan Islam dan Pakatan

Oleh: Ahli PAS Seumur Hidup

PAS pernah bergabung dengan UMNO tetapi sekadar menjadi parti menumpang dalam UMNO. PAS bukan mudah lupa. Alhamdulillah selama beberapa dekad ini sebelum adanya parti SEMANGAT 46 atau KEADILAN RAKYAT dengan kuasa ALLAH bertahan sehingga sekarang.


Pelbagai artikel menyalahkan PAS mengenai isu pergabungan. Antara sedar atau tidak, adakah pergabungan ini betul-betul wujud atau propaganda daripada BN bagi meleraikan ikatan PARTI RAKYAT yg mula mendapat kepercayaan rakyat.

Apabila UMNO tidak relevan dan menjadi parti dalam kedaan tenat makan muncul parti serpihan seperti SEMANGAT 46 dan PARTI KEADILAN. Kenapa soal pergabungan menjadi isu kepada PAS. Tidakkah parti UMNO atau KEADILAN RAKYAT sedar atas kewudan PAS melebhi jangka hayat parti UMNO.

Maka PAS menjadi parti penentu kepada kepada KEADILAN RAKYAT mahupun UMNO untuk terus memimpin menjadi kerajaan yg memerintah MALAYSIA. Tidak ada isu atau kata bahasa kasarnya, PAS tidak ada masa akan bergabung dengan UMNO pada masa kini.(wallahualam utk masa hadapan).

PAS pernah bergabung dengan UMNO tetapi sekadar menjadi parti menumpang dalam UMNO. PAS bukan mudah lupa. Alhamdulillah selama beberapa dekad ini sebelum adanya parti SEMANGAT 46 atau KEADILAN RAKYAT dengan kuasa ALLAH bertahan sehingga sekarang.

UMNO memainkan pelbagai isu yang mana boleh mendatangkan kemarahan terutama kepada org MELAYU krn org MELAYU nie cepat panas dan cepat sejuk setelah dirasuah (contoh harga minyak naik bagi subsidi road tax, semasa pilihan raya).

Maka MELAYU akan terus layu dan akan terbakar bila isu perkauaman dimainkan. Org MELAYU kalu marah tak usul periksa itulah sifat MELAYU. Maka dengan kelemahan ini UMNO mengambil peluang membuat DAKYAH agar org MELAYU yang buta politik ini mengaggap PAS sebangai parti politik pelacur!

Org MELAYU tiada pemikiran politik. Org lain yg buat rundingan (X 46), PAS yg bau TAIK. Org MELAYU kena sedar mereka sekarang merempat di bumi sendiri. Org MELAYU menjadi kaum standard 3 dibelakang KAUM CINA DAN INDIA. Inikah kemewahan yg dibawa dan dijaja oleh UMNO.

Org MELAYU memang senang digoreng kadang-kadang sampai hangus oleh bangsa sendiri iaitu MELAYU MUDAH LUPA DAN HAPRAK. Maka ujudnya PAS sebagai parti politik yg menentang segala kemungkaran, segala kerakusan dan pembaziran yg dibuat oleh UMNO dan BN.

Adakah itu menjadi kesalahan jika kemungkaran, kerakusan dan pembaziran yg menyebabkan rakyat MALAYSIA tertindas, termiskin teraniaya dan sebagainya. UNGKAPAN HIDUP MELAYU oleh UMNO sebenarnya adalah UNGKAPAN PERKAUMAN.kerana UMNO telah tewas pada pilihan raya yg lalu tetapi diselamatkan oleh parti KOMPENENnya.

adakah ORG UMNO TAHU. Bagi PAS mereka ingin melaksanakan undang undang ISLAM yg SEBENARYA MENGIKUT AL QURAN DAN SUNNAH. Tetapi kerajaan yg ada lebih takut mengenakan sekatan melalui undang undang sivil yg telah diamalkan daripada zaman penjajah lagi dan segala buku rujukan undang undang tersebut dibuat oleh KAFIR BRITISH LAKNATULLAH.

Bagaimana MALAYSIA menggelarkan NEGARA ISLAM sedangkan apa undang undang ISLAM yg TELAH DILAKSANAKAN DI MALAYSIA kecuali yg menjadi KEBANGGAN UMNO IAITU ISLAM HADARI. Maka undang undang SIVIL ini membantutkan usaha PAS menjadikan ISLAM sebagai SISTEM PERUNDANGAN ISLAN di KELANTAN.

Apakan daya PAS untuk melaksanakan HUKUM HUDUD sedangkan mereka bukan MEMERINTAH MALAYSIA. Adakah menjadi kesalahan menjalankan HUKUM ALLAH.maka lahirlah MAHA FIRAUN yg baru MAHATHIR dan NAMROD baru PAK LAH HADARI.

PERJUANGAN BANGSA TIDAK RELEVEN DAN TERLALU RADIKAL UTK DILAKSANAKAN kerana kita hidup BERBILANG KAUM. SYIRIK hukumnya kalau kite mengagungkan bangsa kerana untuk masuk syurga atau neraka ditentukan oleh APAKAH UGAMA KAMU IAITU ISLAM YG SATU.

Maka tidak mustahil org berbangsa Cina atau India akan terpegun dengan kesucian dan kebenaran agama ISLAM. DIMANA kedudukan MUALAF di MALAYSIA setelah MEREKA memasuki ISLAM. DI MANAKAH JAKIM bg memberi bimbingan yg sempurna kepada mereka.

ITULAH MASALAH DI MALAYSIA BILA AGAMA DAN POLITIK DIASINGKAN. DI MALAYSIA POLITIK ADALAH POLITIK, AGAMA ADALAH AGAMA BAGAIMANA KITA INGIN MEMILIH PEMIMPIN KALAU PEMIMPIN TAK TAHU HUKUM HAKAM YG MANA HALAL DAN YANG MANA HARAM.

Lihat begitulah senario di MALAYSIA.rakyat menjadi mangsa disebabkan PEMIMPIN yg KUFUR.maka ujudnya PAS sebagai satu parti POLITIK yg membawa NUR daripada ALLAH memperjuangkan dan berdakwah untuk mengembangkan ISLAM.

Pada satu masa PAS ditakuti oleh kaum lain seperti cina dan india disebabkan perbezaan FAHAMAN. adakah kita sedar yg menyebarkan FITNAH terhadap PAS adalah daripada org MELAYU kita sendiri.mereka menyatakan ISLAM yg dibawa oleh PAS adalah EKSTREM terhadap agama dan menyatakan musuh mereka adalah org cina dan india disebabkan perbezaan agama.

ADAKAH kita pernah LIHAT, BACA, atau MELAYARI YOUTUBE mengenai bagaimana pakar HADIS MALAYSIA IAITU DR MASHITAH meburukkan HUKUM ALLAH iaitu HUKUM HUDUD. bagaimana cara penyampaian BELIAU MENGENAI HUKUM HUDUD dengan gerak badan atau BODY LANGUAGE menunjukkan bagaimana pesalah mencuri akan dipotong tangan. dan YG PALING PANAS WANITA BOLEH MELACUR JIKA DARURAT. begitulah TERDESAKNYA UMNO UTK MELARANGKAN HUKUM HUDUD DILAKSANAKAN DI MALAYSIA.

DAN BARUANYA, PAKAR HADIS YG TAHU HUKUM HAKAM MENGENAI ISLAM MENYESATKAN PEMIKIRAN MEMESONGKAN HATI MEREKA TENTANG HUKUM ALLAH.

Lihatlah dengan fatwa DARIPADA DR MASHITAH, MAKA LAHIRLAH SOFIA YG MENGIKUT APA YG DIFATWAKAN. DARURAT SOFIA MEMBOLEHKAN DIA MENJADI PELACUR DARIPADA GOLONGAN CERDIK PANDAI.

Nah, lihat dunia SEGALA KEMUNGKARAN yg dibuat OLEH UMNO DAN BN. PAS Insyaallh tidak seperti EZAM. atau seperti TENGKU RAZALIEGH atau seperti RAIS YATIM atau seperti TAQIYUDDIN atau seperti MAHATHIR kerana mereka berjuang untuk kepentingan PARTI DAN INDIVIDU.

Mari kita fikir sejenak BAGAIMANA AGAKNYA ORG CINA DAN INDIA TERBUKA HATI MEREKA OLEH ALLAH MEMELUK ISLAM. PADA KAD PENGENALAN DIRI MEREKA YG BERTUKAR HANYALAH AGAMA BUKAN BANGSA. BAGAIMANA HAK MEREKA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA.KERANA UMNO MEMBERIKAN SEPENUHNYA KUASA KEPADA ORG MELAYU. HIDUP MELAYU.

MAKA PADA SATU KETIKA NANTI APA ADA PADA MELAYU. CUBA KITA PIKIR. Itulah silapnya UMNO.terlalu agungkan bangsa.ketuanan bangsa. sehingga bangsa lain dah meluat melihat telatah pemimpin UMNO. Perjuangkan MELAYU tapi KALAU MAU DUIT KOPI CHONG DENGAN MUTHU SAMY juga diorang cari.

Lihat sahaja di KELANTAN bagaimana kaum cina dan india dapat menerima KEPIMPINAN PAS YG DITERAJUI OLEH TUAN GURU NIK AZIZ B. NIK MAT. adakah mereka takut mendekati PEMIMPIN daripada PAS.

KETUANAN MELAYU adalah cerita DONGENG daripada PENGLIPURLARA UMNO yg konon TANPA UMNO MELAYU AKAN MUNDUR.TAPI ADAKAH MEREKA SEDAR DENGAN PEMIMPIN UMNO YG KORUP MEMBUATKAN ORG MELAYU JAUH KETINGGALAN DARIPADA BANGSA LAIN. Jalan cerita yg dibuat oleh UMNO mudah dibaca. jalan penyelesaian MASALAH yg DITIMBULKAN oleh UMNO membawa KEPADA PENINDASAN KEPADA RAKYAT.

Lihat sahaja semua terjadi selepas pilahanraya.SETELAH BILLION RINGGIT DILABUR UTK PIHANRAYA MERASUAH SANA SINI, maka cara penyelesaian yg mudah NAIKAN HARGA YG TAK SEPATUTNYA DINAIKAN SEBAGAI SEBUAH NEGARA TERBAIK HASIL PETOLEUM DI DUNIA. Bagaimana penyelesaian UMNO -- MUDAH.MEREKA INI TAK MERASA BEBAN KENAIKAN PETOLEUM SEBAB RAKYAT YG BAYAR UTK MERAKA.NAK PERGI OVER SEA NAIK FLIGHT RAKYAT BAYAR.

PASANG AIR-CORN KAT RUMAH 20 BIJI BIL TNB RAKYAT BAYAR. LALU JER LEBUH RAYA UTARA SELATAN RAKYAT TOLONG BAYAR, TALIFON PEREMPUAN SIMPANAN DAN PEMBUNUH UPAHAN RAKYAT TOLONG BAYAR.

BURUK CAKAP PEMIMPIN UMNO GOYANG TELOR JER. tue baru sikit. bagaimanana DENGAN ELAUAN.DATANG MESYUARAT UMNO, RAKYAT TOLONG BAYAR. BUAT PESTA LIAR ADA BUIH, RAKYAT BAYAR, ANAK MASUK UNIVERSITI LUAR NEGARA, DAPAT SUBSIDI ish...ish dah KAYA PUN, RAKYAT BAYAR. Adakah PENYOKONG UMNO PEDULI!


Tiada ulasan: