24 Jun 2008

Say no to UMNO n BN

Oleh: Ahli PAS Seumur Hidup

[...]semasa zaman pemerintahan UMNO/BN kerajaan negeri Perak telah memberikan peruntukan sebanyak RM 3.5 juta utk bantuan kepada pengusaha IKS negeri Perak. Tp setelah kecundang kepada Pakatan Rakyat nilainya hanya berjumlah RM 500 ribu sahaja.


Perghh… gempak jugak geng umno punyer blog. Mat Saman Kati, Penarik Beca semua omong kosong. Atas sebab apa? Orang kuat nak panggil diorang masa sidang akhbar.

Untuk pengetahuan sahabat, ahli-ahli UMNO dan BN, ahli-ahli atas pagar tiada sebab untuk adakanrundingan PAS-UMNO diadakan. Bagilah satu sebab musabab yg kukuh. adakah sahabat pikir PAS segila kuasa seperti BN. Dari dulu semasa zaman kuatnya umno hanya satu kerusi sahaja yg dimenangi PAS di Kelantan (Tuan Guru Nik Aziz).

Adakah kita sedar selepas beberapa dekad perubahan yg berlaku dan khidmat sepenuh hati oleh Tuan Guru memulakan episod baru di negeri Kelantan. Islam adalah satu agama yg mana sesiapa sahaja tidak akan meragui. Dari segi perundangan, cara kehidupan, rohani dan jasmani dari segenap sudut tiada cacat celanya. Tapi malang yg mencacatkan sendiri org melayu yg mengaku Islam sekadar dimulut.

Adakah org sebelah pantai barat, utara timur atau selatan pembawakan Islam dalam konteks kehidupan adalah berlaianan. Memakai tudung, baju dan seluar atau kain bukan sekadar perhaiasan. Adakah kite merasakan perkara ini tiada berkaiatan dengan berlakunya kes rogol.

Adakah skop itu kita hanya melihat di Kelantan sahaja. kerana kita melabelkan Kelantan itu negeri Islam. Bagaimana dengan negeri lain di dalam Malaysia. Bagaimana cara pemakaian tudung, makeup, seluar dan kain mereka. Adakah negeri lain bukan memerintah berasaskan Islam atau mungkin Islam Hadhari yg dibawa oleh UMNO dan BN. Cuba lihat statistik disetiap negeri menegenai kes rogol.

Adakah negeri Kelantan yg teratas. Kenapa mesti mempertikaikan isu pemakaian tudung. Kalau pakai tudung tapi pakai baju ngan seluar ketat. Tak de gunanya. Adakah kite berbicara tentang aurat, kite bertanya pada alim ulamak atau bertanya pada ustaz hadari yg byk terdapat di pekan sauk dan kati.

Dalam konteks hukum hakam elok benar kalau kite merujuk terlebih dahulu dengan ustaz ustaz yg betul bertauliah takut nanti kalau silap taip nanti murtad pulak.

Sebenarnya banyak ustaz sekuler yg cuba dilahirkan pada zaman mahathir lagi. Mahathir cuba menanamkan sesiapa sahaja boleh berbicara dan mengeluarkan fatwa menganai hukum hakam Islam tak kira apa latar belakang mereka. Dan misi itu telah terlaksana.

Maka lahirlah ulama UMNO seperti Astora Jabat yg mana mmbawa perubahan dalam arus mensekularkan pemikiran umat Islam di Malaysia khasnya.

Utk pengetahuan semua, terutama rakyat di negeri Perak tak kira di mana diperintah oleh Pakatan Rakyat khasnya, saluran kewangan utk pembangunan negeri telah disekat.

Kepada pemerintah UMNO khususnya kepada penyokong setia umno yg tak kena gaya yg mana boleh dikategori sebagai barua UMNO Kementerian Pembangunan Luar Bandar selama ini semasa zaman pemerintahan UMNO/BN kerajaan negeri Perak telah memberikan peruntukan sebanyak RM 3.5 juta utk bantuan kepada pengusaha IKS negeri Perak. Tp setelah kecundang kepada Pakatan Rakyat saluran hanya berjumlah RM 500 ribu sahaja. Itu pun disalurkan kepada kementerian luar bandar negeri Perak.

UNTUK PENGETAHUAN ORG UMNO DAN BARISAN NASIOANAL KENAPA KOME TAK NAMPAK SEBARANG PERUBAHAN YG KETARA, INILAH SEBAB UTAMA, YG MENJANJIKAN KEBODOHAN UMNO DAN BARISAN NASIONAL.

Aku keluar artikel ni bukan utk publisiti dan menghentam. Aku sebagai rakyat Malaysia yg membayar segala cukai ingin memastikan setiap duit yg aku bayar diterima kepada org yg sepatut terima. UMNO/BN tidak belajar daripada kesilapan silam. Blogger pro UMNO tetap dengan pemikiran UMNO.

Adakah perjuangan UMNO dan sekutunya masih releven pada hari ini. Adakah dengan menaikan petrol sekadar membalas dendam di atas kekalahan yg mengaibkan kepada Pakatan Rakyat.

Satu kenyataan bodoh UMNO/Pak Lah, “DENGAN KENAIKAN BAHAN BAKAR KITA INGIN LIHAT BAGAIMANA MEREKA (PAKATAN) DAPAT MENURUNKANNYA.”

Adakah itu kata-kata yg berbaur demdam kepada rakyat yg bijak pandai. Bagaimana golongan penyokong setia ulama UMNO. Adakah dengan menyokong UMNO, subsidi mereka jauh lebih tinggi daripada yg menentang kerajaan yg sedia ada.

Jawapanya sama sahaja tapi lainlah jika dia anak atau menantu Pak Lah. Dengan manusia di Malaysia akan mengalami kegawatan ekonomi, Khary Jamaluddin ambil kesempatan diatas kewajaran Pak mentua kesayangan dengan meraih keuntungan 10% daripada subsidi road tax.adakah org UMNO peduli.

Kalau setakat panggil penceramah tak datang itu adalah perkara di luar pemikiran atau kawalan manusia. Bukan utk menutup pekung di dada tapi bagaimana cara organisasi itu cekap menyelesaikan masalah. Dah nama pon YB mungkin ada hal yg lebih penting daripada memberi ceramah.

Aku pilih YB bukan sebab bapak dia dulu pon YB, atau dia pandai cakap daripada buat kerja, atau dia seorang yg byk duit sebab dan masa pilihan raya baru nak bagi kain dan gula. Bila pihan raya je baru jalan kg aku dapat tar baru. Aku pilih YB yg pandai berhujah dan pandai buat kerja.dan yg penting nawaitu kerana Allah.

Kalau YB bukan Islam mungkin dia berusaha menjadikan kawasannya maju bukannya maju utk poket dia. Kehidupan YB tak sama dengan manusia biasa.

Masa UMNO perintah adakah YB selalu buat ceramah. Agak-agak kome haram langsung tak der. YG ADER BILER NAK BUAT JAMUAN RAYA, MASA PILIHAN RAYA TAK PUN MASA NAK RASMI PASARAYA DAN BALAI RAYA... TAK PERCAYA .. ISH.. ISH NAYA NAYA.

Itulah perihal YB UMNO. Tapi org fanatik UMNO itulah yg terbaik, yg mereka ader. Dari dulu lagi aku tegaskan aku berpolitik bukan sebab PAS tapi perjuagan itu menuju kearah Islam yg satu.kenapa mesti percaya yg PAS n BN buat perbincangan.Islam dan sekuler bagai langit dan bumi. Kalau dah Pak Lah bini tak pakai tudung memperjuangkan Islam hadari yg dianggap mulia oleh UMNO maka syirik hukumnya.

Maka selagi PAS berlandaskan Islam maka tiada apa yg perlu disangsikan. Adakah bila Najib berbicara dengan Nasaruddin Mat Isa menjadi persoalan bagaimana perjumpaan Mahadir dengan Bush?

Pada zaman pemerintahanya, pemikiran pemimpin UMNO sudah tidak boleh diguna pakai lagi. Sebab dah terlalu lama memerintah MALAYSIA UMNO dan BN merasakan BUMI MALAYSIA mereka yg punya.

Allah menjadikan manusia sebagai khalifah di muka bumi ini utk mentadbir membuat apa yg disuruh oleh Allah. Tinggal segala laranganNYA. Tapi yg merosakan muka bumi juga adalah manusia yg mengikut hasutan Iblis laknatullah.

Kita belajar Ilmu Allah ini bukan tunggu utk dipanggil ustaz. Kita belajar Ilmu Allah ini adalah tuntutan fardhu kifayah yg mana utk kita pegang dalam menjalani kehidupan, dalam melakukan ibadat, dalam masyarakat, dalam melakukan tugas dan yg paling penting bagaimana memilih pemimpin utk memimpin dalam mendapat kerbekatan daripada ALLAH.

Maka dengan ini AGAMA ISLAM penting dalam mempengaruhi kehidupan manusia sepanjang zaman.maka jika kite meletakkan jurang antara AGAMA ISLAM dalam kehidupan maka itulah di namakan sekuler.

Aku bukan pandai sangat mengenai Agama Islam dan bukan pakar hadis tp sebagai umat Islam menuntut mendalami ajaran Islam adalah yg dituntut dalam agama.

TAKBIR ALLAHUAKHBAR.

Tiada lagi laungan hidup Melayu yg tiada akhirnya. Wallahualam

Tiada ulasan: