30 Jun 2008

Liwat atau lewat?

Oleh: Ahli PAS Seumur Hidup

Bukan konspirasi yg perlu diperbincangkan tapi masalah mental rohani ahli ahli UMNO yg makin parah. Adakah menjatuhkan maruah dan mengaibkan sesama manusia adalah baik. Maka RAKYAT PERLU BUKA MATA TERHADAP KEPIMPINAN UMNO.



Dalam hal sedemikian jadikan ianya satu hikmah dalam perjuangan. Terdetik hati aku dah muak dengan konspirasi hubungan terlarang ni. Dari mata kasar,

ketandusan idea daripada UMNO khususnya

membuatkan rata-rata rakyat semakin membenci kepada BN.

Apakan daya, ulasan Khairy Jamaluddin menuduh Anwar Ibrahim mereka-reka cerita atau konspirasi ini direka sendiri oleh DSAI bagi menagih kepercayaan rakyat. Aku terfikir sejenak banyak cerita yg memungkinkan rakyat mengundi PAKATAN RAKYAT daripada buat cerita meliwat.

Pepatah ada menyatakan sebab pulut santan binasa sebab mulut badan binasa. Kalau nak frust, frust lagi KJ. Kalau ditakdirkan oleh Allah DSAI jd Perdana Menteri Malaysia selepas Mahathir maka pasangan Nurul Izzah pasti KJ. Nauzubillah.. ini kerana perancangan KJ sedikit tersasar kerana yg jd PM bukan DSAI tapi Pak Lah Bedul makan beralih cinta kepada org lain.

Bukan kisah cinta yg cuba aku ulaskan bagaimana perancangan UMNO dan BN ini sebenarnya dirancang bg mengagalkan PAKATAN RAKYAT menerajui negara Malaysia tercinta. Sedar atau tidak, mengapa mesti sekarang cerita ini di war-warkan sedangkan PAKATAN RAKYAT sudah menerajui 5 negeri selama lebih kurang 100 hari lebih.

Mungkin muka Saiful Bukhari ni jambu tapi bagi aku mungkin itu selera najib berbanding muka bini Najib yg macam rimau. Bukan nak mengutuk, setelah kenyataan-kenyataan fakta (atau lebih tepat akuan bersumpah Raja Petra) bagai mengesahkan ROSMAH TERLIBAT DENGAN PEMBUNUHAN ATANTUYA. Maka satu cerita yg sensasi mesti direka bagi membolehkan rakyat terleka dengan cerita pembunuhan sebenar.

Bukan konspirasi yg perlu diperbincangkan tapi masalah mental rohani ahli ahli UMNO yg makin parah. Adakah menjatuhkan maruah dan mengaibkan sesama manusia adalah baik. Maka RAKYAT PERLU BUKA MATA TERHADAP KEPIMPINAN UMNO.

Sebagai PERDANA MENTERI, PAK LAH BERSUMPAH BELIAU MEGAKU TIDAK TERLIBAT. AKU PERCAYA YANG MEMAINKAN PERANAN ADALAH NAJIB PCB (persatuan carik barik).

Adakah kita harus membiarkan masalah mental UMNO menganggu KETENTERAMAN ROHANI RAKYAT MALAYSIA.

Apa perasaan mereka apabila dituduh meliwat sedangkan dia tidak pernah melakukan. Tapi kali ini jubor Saiful Bukhari mungkin dikorek sedalam dalamnya bagi jalan cerita yg direka menjadi lebih real dan sedap dibicarakan. Tidak seperti cerita yg lepas-lepas yg memakan diri sendiri. Pengkhianatan dari dahulu lagi memang wujud.dari zaman Para Nabi lagi.

Tapi apakah punca penghianatan sesama manusia? Pernah tak kita terfikir adakah kita ni jujur pada di sendiri. Dengan Allah pun kita khianat (tak puasa .tak solat dan sbg). Inikan dengan manusia. Kerosakan minda mental manusia disebabkan manusia mementingkan duniawi daripada bekalan akhirat.

Maka dalam dunia ini bila manusia memikirkan tentang duniawi daripada Allah maka segala keputusa yg dibuat adalah nasihat daripada syitan. Pernah dalam satu ceramah agama, lebih baik kita melakukan dosa dengan Allah daripada melakukan dosa sesama manusia kerana Allah memiliki sifat maha penyanyang maha pengampun.

Maka apabila kita melakukan satu dosa sesama manusia maka minta lah ampun kepada manusia tersebut Jika dia tidak ada kemaafan daripada manusia tersebut maka terawang awanglah segala amalan kita di akhirat nanti.

Adakah manusia takut dengan balasan daripada Allah? Manusia pada hari ini terlalu banyak mengikut telujuk syitan. Manusia kebayakan tewas dengan ajakan syitan. Manusia sekarang kebanyakan bertuankan syitan. Manusia sekarang tidak mempedulikan dosa dan pahala, makruf dan mungkar.

Kembalilah wahai manusia yg beragama Islam, kembalilah ke landasan Allah. Janganlah disebabkan mengejar kuasa kita lupa bahawa kita ini makhluk yang menumpang sementara di muka bumi ini.

Kebanyakan kemungkaran berlaku pada hari ini dilakukan oleh mereka yg mempunyai latar belakang agama yg kuat contoh Pak Lah Badawi, Musa Hassan, bekas imam masjid negara Firdaus, Masitah, maka meraka ini adalah dajal-dajal kecil yg kini berada di Malaysia. Segala penindasan yg dibuat oleh mereka ini akan ditimbang akan dibicara oleh Allah di padang masha kelak.

1 ulasan:

arethief berkata...

UMNO ketandusan idea..
mereka hanya mahu menimbulkan satu anjakan paradigma dlm menutup mlu mreka..tetapi bknnya anjkn prdigma,walhal mncari jlan ke arah kebinasaan..begitu jahil..