10 Julai 2008

Khabonye: Hentikanlah





Jadi, jadikanlah isu ini sebagai satu alasan. Janganlah jadikan aliran muzik ini dibezakan dengan Al Quran. Jagan sebab kita fanatik muzik ungkapan kata-kata kita membawa kepada kemungkaran terhadap ALLAH.



Ntahlah

Kadang-kadang bila isu band underground membuatkan kita jd buta. Buta mata dan hati.bila kita buat sesuatu kena pikir panjang panjang. Bila berkata-kata haruslah hujah yang benar tulus dan berbukti.

Adakah dengan laungan ALLAHUAKHBAR hanya keluar daripada AHLI PAS sahaja. Aku tak paham kenapa kita menghentam sesame sendiri sedangkan kita perlu bersatu. Kita tgk video yg saudara Black bagi dimana yg membaling objek dan maki adakah daripada golongan AHLI AHLI PAS.

Kita pon tak pasti siapa yang baling. SB pd hari tue bukan seorang tapi berpuluh. Ingatkah kita pada kejadian di Batu Burok bagaimana AHLI PAS jugak dipersalahkan. Sehingga sekarang masih ditahan dibawah ISA.

Sudahlah ditahan kena tembak lagi. Dalam hal yang sedemikian janganlah kita perbesarkan isu murahan ini lagi. ADA tak kalangan PKR ATAU DAP anti kepada sosial. Mungkin ada mungkin tidak. Jadi jgnlah asyik-asyik salahkan satu pihak sahaja. Kalau korang hayati atau amati daripada video tu apa melambangkan dia AHLI PAS. Adakah kat dahi dia ada tertera pangkahlah PAS. Yang aku nampak ada seorang pakai songkok dia yang provok lebih lebih. Tapi pakai songkok tu dia tu keahlian parti mana.

Lagi satu mamat-mamat muda yang cepat panas dan cepat terpengaruh ni pon naik minyak pada hal dalam situasi atau matlamat asal utk memprotes minyak naik. Kalau korang semua tak kira PAS, PKR DAN DAP org UMNO tepuk tangan.dia tahu kelemahan kita sebab antara kita ada tersimpan satu prasangka buruk antara satu samalain.

Jadi, jadikanlah isu ini sebagai satu alasan. Janganlah jadikan aliran muzik ini dibezakan dengan Al Quran. Jagan sebab kita fanatik muzik ungkapan kata-kata kita membawa kepada kemungkaran terhadap ALLAH. Adakah Ahli Muzik ini tidak menunaikan solat dan tak penah laungkan kalimah ALLAH.

Janganlah kita mengatakan hanya AHLI PAS ini golongan syurga dan yang lain golongan neraka. Kita mesti memperkemaskan diri kita daripada hanyut dibawa arus kemodenan yang ada.kita mesti berusaha memberpaiki kelemahan diri kita agar tidak disamakan dengan pemimpin yang sedia ada.

Kita mesti berubah dan berani melakukan perubahan atau berhijrah daripada zaman jahiliah kepada mendekatkan diri dengan ALLAH. Kerana tanpa meminta pertolongan daripada ALLAH samalah kita dengan firuan, namrod dan pemimpin UMNO yang sedia ada kerana merekalah yang memberi makan dan minum kepada rakyat.

Aku dulu jahil, samseng, degil sehingga membuatkan jiwa aku kosong walaupon aku daripada keturunan pak aji dan tok imam. Tapi adakah aku mesti biarkan anak muda terus jahil sama seperti aku dulu. Tak salah nak berhibur tapi biarlah hiburan yang tak melalaikan sehingga melupaka ALLAH walaupun sesaat.aku tak nak akidah rakyat Malaysia terus terpesong sebab org yahudi menyatakan dalam satu buku yang mana yahudi akan menyerang umat Islam sedunia dan akan membuatkan diri mereka menjedi lemah sehingga melupakan tuhan mereka (ALLAH) melalui hiburan yang melampau, aktiviti yang menjurus kepada maksiat, menamkan ajaran sekular yang mana menghalalkan yang haram.

Kaalu korang tak percaya lihatlah sekeliling kita. Cerok mana yang tak der benda-benda yang melalaikan. Program aper yang takder dalam tv; tayang cerita terdedah sana terdedah sini. Kalau diajak berperang sekarang berapa ramai yang akan berperang dan berapa ramai yang akan lari menjadi barua atau anjing yahudi.itulah gunanya kita solat 5 waktu. Utk mengelakkan kita daripada melakukan maksiat.

Itulah kita kena mendalam ilmu Islam agar kita benar-benar berani menghentikan segala kemungkaran yg terjadi. Dahulu kita tgk budak isap rokok satu perkara kurang ajar tapi sekarang sudah biasa.

Tidak mustahil zina pada sekarang boleh lihat melalui VCD kemungkinan boleh lihat di bus station dan tempat tempat awam.. Nauzubillah. Adakah kita yakin kerajaan yang ada sekarang dapat mengurangkan perkara-perkara mungkar.

MUNGKIN TIDAK.

Mereka lebih suka melihat rakyat MALAYSIA hanyut dalam dunia mereka sendiri. Dengan ini lagi mudahlah mereka merompak hasil bumi dan melakukan penindasan terhadap kita.

SUDAHLAH DAN JANGAN MENUNDING JARI. MARILAH KITA MERENONG SEDALAM DALAMNYA DIRI KITA ADAKAH KITA BENAR BENAR SEDIA MEMIKUL TANGGUNGJAWAB YANG DIBERIKAN OLEH ALLAH KEPADA KITA SEBAGAI KHALIFAH DIMUKA BUMI INI.

ALLAHUKHBAR


Tiada ulasan: