24 Julai 2008

Suara Rakyat: “Bukankah Melayu UMNO yang letupkan ALTANTUYA!”

Sokong TGNA... hentikan saja sebarang usaha untuk bermuzakarah dengan puak2 tu.. tak kiralah apapun tujuannya, dah 18 tahun TGNA terseksa oleh sikap double standard dan biadab kerajaan BN terhadap kerajaan PAS Kelantan.”



“Dalam paper pun ader masauk. Peguam Azilah tu tarik diri sebab tak tahan pembabitan pihak ketiga secara serius di dalam hal penyiasatan beliau. Beliau tak nak menanggung risiko memutar belitkan fakta, beliau kata Azilah tak bersalah.aku rasa kat sini aku dah tahu saper punya penglibatan.”



Tentang muzakarah PAS-UMNO

Amaluddin Zhafir, menunjukkan PAS masih lagi dibelenggu slogan 'Melayu/Islam'. Tak patut di adakan, kalau tujuan hanya untuk MELAYU/ISLAM. kalau diluaskan ke semua bangsa dan agama, ada bagusnya.

Garuda385, Sudah lupakah pemimpin Pas seperti Tuk Hj Hadi tentang peristiwa di Batu Buruk,Terengganu pada tahun 2007 apabila peluru hidup dilepaskan oleh pihak polis ke arah penyokong-penyokong PAS yang berkumpul untuk mendengar ceramah? Pihak polis bertindak ikut arahan pemimpin AMNO yang sama .

AMNO sekarang baru ingat perpaduan Melayu setelah kalah teruk pada pilihanraya yang lepas. Setahu saya, polis yang menembak dan kedua-dua mangsapun Melayu juga.Siapa nak pertahankan hak mangsa Melayu yang ditembak itu yang nyaris maut? Lupakah mereka tentang anak Tuk Guru dan penyokong-penyokong PAS lain yang pernah dipenjarakan di KAMUNTING dahulu setelah diISAkan?Bukankah mereka Melayu juga? Siapa nak pertahankan hak orang Melayu yang masih di ISAkan di Kamunting? Adakah AMNO sedang membela nasib keluarga mereka?

Kalau masih tidak ingat semua itu,memang Melayu mudah Lupa... Lupa Daratan!!
Pengkhianat /Pembunuh Melayu terbesar adalah pemimpin AMNO sendiri tetapi orang Bukan Melayu pula dipersalahkan. Bukankah Melayu kroni AMNO yang meletupkan siALTANTUYA dengan C4 tak lama dulu? Jangan diperdayakan lagi dengan Ular AMNO yang amat berbisa itu.PAS tidak ingat lagikah patukan AMNO dulu masa Hj ASRI dulu?? Bagaimana pula dengan mangsa pembunuhan Kampung Memali dulu? Semua angkara pemimpin AMNO! Bila PAS nak berbaik-baik dengan AMNO, dosa AMNO pasti akan menghancurkan PAS nanti, jika pemimpin PAS tidak berjaga-jaga nanti!!

Berwaspadalah sebelum padah!!

Sheedy Mohd, Kenapa banyak sangat alasan.. cuba baca artikel Khir Toyo dalam blog dia tentang tawaran BN kepada PAS.. tak ke gundah hati para pejuang PAS yang bertungkus lumus... Mujur tawaran tersebut tidak menjadi kenyataan.

Sokong TGNA... hentikan saja sebarang usaha untuk bermuzakarah dengan puak2 tu.. tak kiralah apapun tujuannya, dah 18 tahun TGNA terseksa oleh sikap double standard dan biadab kerajaan BN terhadap kerajaan PAS Kelantan.

Padli Selangor, Jangan sesekali bermuzakarah.. jgn setuju dgn zakar zakar nih

Waja Timur, sampaikan walaupun sepotong ayat maksud sebuah hadis kalau tak salah saya.diharapkan muzakarah jadi medan dakwah pas semoga lepas beban di akhirat nanti.soal umno nak terima tak nak terima lantak dia lah.yg penting dah lepas tanggungjawab menyampai.
Emc, Menyokong pas selagi menjadikan ISLAM sebagai tunjak perjuangan

Tentang tuduhan liwat ke atas Anwar

Amaluddin Zhafir Pengulangan sitcom 98. si liwat walaupun muda, tak cukup gagah melawan anwar. merelakan diri di lewat banyak kali. dan sebelum merepot polis, telah pun berjumpa najib. awalnya najib cakap saiful nak minta loan (ai, aku minta loan tak pernah nak jumpa head of mara, yg dia boleh jumpa TPM), pastu ditukar plak cakap saiful jumpa dia untuk repot pasai kes liwat anwar. adoi...what the hell??

Rosli, Liwat perkara biasa zaman sekarang. Lelaki liwat perempuan. Suami liwat isteri. Lelaki liwat lelaki. Biarkan kes DSAI meliwat diadili oleh mahkamah. Kau orang terus menafi, kau orang terus percaya, adakah kau orang lihat sendiri. Pada saya ianya boleh jadi liwat dan boleh jadi tak liwat. Lagi pun DSAI hanyalah manusia biasa, bukannya malaikat.

Baity Emy, Assalamualaikum..simpati sgt2 dgn anwar ibrahim..dah terang2 dia dianiayai org..same-samelah kite doakan kpd pihak yg buat dajal nie..hanya Allah jelah yg tahu sape yg btol dan sape yg salah..dan bersedialah menerima laknat Allah yang amat-amat pedih itu..menfitnah itu lebih besar dosanya drpd membunuh

Noh, Pakat semua anggota PR menunaikan solat hajat mohon pada Allah memberi petunjuk akan kebenaran perkara ini. Kes ini tidak boleh dipermain dan didiamkan. Jika ia satu fitnah dan konspirasi mohon Allah turunkan bala kepada mereka yang terlibat. Maruah umat Islam mula nak dicemarkan dengan berbagai rekaan termasuk kes begini. Cubit peha kanan peha kiri sakit juga. Ingat, tiada hijab bagi doa mereka yang dianyayai. Berbagai penyelewengan telah dibongkar dan terkini ura2 PR sedang mengatur langkah untuk menduduki Puterajaya, mebuatkan mereka yang berkepentingan mengelabah dan tak senang duduk dan mereka mencari dan reka jalan menghalang hasrat PR ini kerana mereka bakal menerima tindakan dan pembalasan mengikut perundangan yang tulin nanti.

Tentang pelan peralihan kuasa Pak Lah-Najib

Yoyo, 2010? terlalu jauh tak tahu apa yang akan berlaku sebelum itu. yang pasti Najib tak layak jadi PM najib tak berani lawan juga kerana telah banyak kali pergi mongolia badawi umum hal ini supaya semua MPs tak lawan. dia boleh gila kuasa 2 tahun lagi.

Yaacob, Pak Lah buat kali pertamanya nampak bijak walaupun kebodohannya tetap tebal bilamana dia mengumumkan pelan peralihan kuasa. Hampir semua orang UMNO, termasuklah Najib dan Muhyiddin terkena mainan licik Pak Lah. Muhyiddin yang pada ketika itu tidak berada dalam majlis berkenaan, telah dikatakan amat kecewa kerana Najib telah dengan mudah dibeli oleh Pak Lah. Muhyiddin terasa dia dikhianati Najib kali ini. Rakan regunya untuk jawatan nombor 2 itu ternyata sudah meninggalkannya.

Selepas pemilihan akan datang, nama Muhyiddin bakal menjadi satu nama busuk. Malah tidak mustahil, Muhyiddin akan mula terkena bahang mainan kotor UMNO tidak lama lagi melainkan dia berhenti dari beranggan-anggan untuk menentang Najib atau Pak Lah. Perlu diingat, Muhyiddin bukanlah seorang pemimpin yang bersih. Kotornya Muhyiddin sudah diketahui kebanyakan orang Johor. Hanya masa yang bakal memperkenalkan siapa Muhyiddin sebenar. Yang pasti Muhyiddin tidak akan dilempar dengan tuduhan liwat seperti Anwar. Siapa yang kenal Muhyiddin tentu dapat meneka bom apa yang perlu dilontarkan kepadanya.

Red Giant, Nah! jelas kini Dollah cuba membelakangkan Yang DiPertuan Agong dan ahli Umno . Dollah memaksa mereka untuk terus menerima beliau sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno hingga Jun 2010. Selain itu beliau juga memaksa Yang DiPertuan Agong dan ahli Umno memilih Najib sebagai pengantinya tanpa adanya pilihan lain.

Sikap ini sekaligus menutup ruang dan peluang untuk calon lain bertanding merebut jawatan itu. Dan terbuktilah bahawa Presiden Umno ini cuba berlagak diktator bagi menutup kecaman ke atasnya.

Ini adalah satu strategi tunjuk kuasa bagi melemahkan musuh beliau dan menafikan hak Yang DiPertuan Agong selaku ketua negara bagi memperkenankan perlantikan Perdana Menteri Baru. Najib sepanjang tempoh itu terpaksa berlutut pada Abdullah untuk memastikan hajat beliau tercapai.

Amaluddin Zhafir mereka ada kuasa, mereka ada pelan. cuma mereka kekurangan daya fikir yang sensitif. (kalau saya cakap bodo, masuk isa dak?)

Bahaman, Banyak sumber2 memberitahu dolah badawi sedang berusaha keras menggerakan semua pencacai-pencacainya menjalankan strategi supaya dolah kekal berkuasa sehingga pilihanraya ke 13. Dolah dan pencacai-pencacainya sanggup memperjudikan kedaulatan UMNO untuk terus berkuasa. Kita yang sayangkan perjuangan umat melayu melalui UMNO tidak seharusnya biarkan sahaja dolah dan pencacai-pencacainya meperalatkan UMNO sewenang-wenangnya untuk terus berkuasa dan melahap kekayaan nenek moyang kita serta bersengkokol dengan pihak asing terutamanya singaPORK.

Einstein, Oklah tu.... peralihan kuasa, adakah kerajaan akan menaikkan harga minyak lagi? Jika bukan tahun ini, bila? Tahun hadapan? Jika kerajaan turunkan harga minyak, say 50sen.. alamat selamatlah kerajaan.

Tentang Najib sama ada terlibat dengan pembunuhan Altantuya

Amaluddin Zhafir logik akal saya mengatakan ya. entah la, encik bala ke mana ya?

Poc Kid, Hak3.. sudah dah la pak najib. Hang nak lari pi mane lg? Hak3.. sikalang lu kena kepong woo.. kami rakyat sudah ready nak serang sama kamu punya team. Duduk je la kamu kat Sg Buluh plak, nati baru ko tau plak mcmne rase duk sana. Puan Rosmah naik angin eh ko main ngan Altantuya? hak3.. kalo ye naik angin pon napeleh bom minah mongolia tu? Puan Rosmah bajet Pak Najib leh jadi PM eh?? Jangan harap la.. kami rakyat akan bantah abis2 kali ni!

Mietawar, Ha sekarang giliran kita pulak minta Najib bersumpah junjung Quran menafikan yang dia tidak melakukan zina dengan Atlantuya

Pencoleng, harap2 sesape yang terlibat akan dikenakan hukuman setimpal walaupun pemimpin sekalipun..kerana dalam negara ni xde yang dapat mengatasi undang2.. waima agong sekalipun,, mereka tetap manusia,yang salah tetap salah..

Cicak, Dalam paper pun ader masauk. Peguam Azilah tu tarik diri sebab tak tahan pembabitan pihak ketiga secara serius di dalam hal penyiasatan beliau. Beliau tak nak menanggung risiko memutar belitkan fakta, beliau kata Azilah tak bersalah.aku rasa kat sini aku dah tahu saper punya penglibatan. Razak Baginda dan lain2 tu cuma jadi kambing hitam jerler. Aku lagi setuju kalau bapa Altantuya bawa kes ni ke mahkamah Asia. Biar padan muka org yg senang2 nak bunuh org tu. Baru ler penyiasatan dapat dibuat dgn betul, biar org asing yang buat siasatan n jgn pakai org2 dlm M'sia ni. Jadi boneka ler, silap2 Razak tak salah... kita lihat ler.




1 ulasan:

Mohd Ariff berkata...

ni fitnah...
jgn postkn menda yg ko sendri xder bukti n kepastian..
bygkn dosa yg ko dpt kalo 27 juta rakyat malaysia terpengaruh dgn menda2 ni..hmmm..
pkir la sendri..
sbgai Islam,aku sudah nasihatkn ko..
skang tnggl ko sme ader nk dgr nasihat aku atau tak..
tnggngjawap aku ntuk nasihatkn ko da lepas..