30 Julai 2008

Khabonye: siapa yang tersepit?





PAS bukan seperti EZAM!! Bila diberikan jawatan lupa kepada kekotoran dan kezaliman yang telah dibuat kepada rakyat. Bila diberikan jawatan penting lupa kepada rasuah yang telah dibuat oleh UMNO. Bila diberi jawatan yang haram menjadi halal dan bila diberikan jawatan habis cerita yang direka menjadi betul.


Malam semalam aku lambat gi masjid sebab nak tgk bagaimana tv3 yang anti Pakatan Rakyat membuat pembohongan lagi. Kali ni tv3 siarkan kenyataan bekas menteri besar Perak Tajol Rosli Ghazali. Dalam kenyataan dia menyebutkan UMNO Perak sedia menerima PAS dan bersedia memberikan MB dan jawatan exco kepada PAS.

Lihat betapa kuatnya pengaruh PAS dalam dunia pilitik diMalaysia. Bukan kekuasaan yang hendak dibincangkan tapi perkataan "bersedia menerima" itu bermotifkan apa.

Adakah PAS ini adalah parti mengemis, adakah PAS ini parti yang mahukan kuasa dengan cepat utk memerintah Malaysia. Adakah dengan bermuzakarah dan muqabalah menandakan PAS akan ikut telunjuk UMNO yang mana masa zaman kegemilangan pemerintahannya mengatakan PAS adalah sebuah parti yang rosak akidah dan memecah belah kaum.

Dan Islam yang dibawa oleh PAS bukab Islan tulen, ia lebih kepada ISLAM PAS. Itu adalah kata kata daripada Mahathir dan seterusnya daripada PAK LAH.

Dalam konsep muzakarah dan muqabalah ialah sifat tegur menegur dan mengusulkan perkara perkara yang menjuruskan kepada kebaikan dan berlandaskan HUKUM ALLAH. Isu kenapa PAS tidak mahu bermuzakarah dan muqabalah dengan DAP dan PKR ialah satu jawapan yang mudah.

Jawapan yang mana ianya adalah satu realiti Malaysia pada hari ini diperintah oleh siapa? Tentunya KERAjaan UMNO dan BN, maka teguran yang berunsurkan kesejahteraan kepada rakyat hendaklah diusul kepada yang MEMERINTAH bukan kepada yang diPERINTAH.

Apa yang dapat dibuat jika usul dari skop pemerintahan, kehakiman, kehidupan rakyat dan sosio ekonomi diperdebatkan kalangan PAKATAN RAKYAT dan tiada apa tindakan yang boleh dilakukan sebab PAKATAN RAKYAT hanya boleh bersuara di parlimen tapi tidak boleh dilaksanakan kerana PAKATAN RAKYAT bukan dari kalangan yang memerintah.

Dari sini kita dapat lihat siapa yang tersepit UMNO dan BN atau kalangan PAKATAN RAKYAT. Kita dapat lihat pada hari ini UMNO mengeluarkan kenyataan demi kenyataan yang mana berbaur perkauaman. UMNO lebih mementingkan KETUANAN MELAYU sedangkan dalam UMNO sendiri ranting ranting dalam BN adalah daripada kalangan kaum CINA, INDIA dan masyarakat pribumi dan suku sakat SABAH DAN SARAWAK.

Dimanakah kedudukan mereka di muka bumi di MALAYSIA ini. Adakah mereka tidak merasakan UMNO menyisih dan membelakangi keanggotaan mereka dalam BN. UMNO semakin tersepit bila mereka merasakan PAS akan bergabung dengan mereka dan memberikan jawatan penting dalam pemerintahan.

PAS bukan seperti EZAM!! Bila diberikan jawatan lupa kepada kekotoran dan kezaliman yang telah dibuat kepada rakyat. Bila diberikan jawatan penting lupa kepada rasuah yang telah dibuat oleh UMNO. Bila diberi jawatan yang haram menjadi halal dan bila diberikan jawatan habis cerita yang direka menjadi betul.

ITULAH EZAM yang mana dahulunya lantang bersuara sekarang bila UMNO baling tulang, EZAM pergi hambat tulang tadi. PAS insyallah tidak akan membelakangkan utk menegakkan Islam sebagai cahaya kepada rakyat. Perjuagan PAS bukan utk seronok seronok tapi lebih kepada tabligh iaitu menyampaikan dan mendengar, sidek iaitu membenarkan ,fatonah iaitu pintar, amanah dan itulah tunjang kepada kekuatan PAS iaitu memerintah mengikut Al Quran dan As sunnah.

Adakah kesilapan PAS menegur UMNO supaya ahli ahlinya supaya menjadi pemimpin yang adil dan lebih bertanggungjawap. Aku kesian kepada wartawan tak kira majalah surat khabar atau eletronik atau apa apa sahaja yang telah membuat fitnah dan yang mana berita berita yang disampaikan olehnya boleh menyebabkan putus saudara atau perkara yang tidak diingini berlaku KERANA KALAU KITA BERDOSA DENGAN ALLAH KITA BOLEH MINTA AMPUN KEPADANYA KERANA ALLAH INI MAHA PENGAMPUN TAPI KALAU KITA BERDOSA SESAMA MANUSIA DAN MANUSIA ITU TAK MEMAAFKAN DOSA KITA MAKA SEGALA AMALAN YANG KITA LAKUKAN MELAYANG LAYANG DIAWANGAN...

NAUZUBILLAH

DAN SEGERALAH BERTAUBAT. Maka aku menyeru dengan penoh merendah diri AGAR KITA RAKYAT MALAYSIA YANG MENOLAK SEGALA KEKEJAMAN DAN KEMUNGKARAN YANG DILAKUKAN OLEH UMNO DAN BARISAN NASIONAL MEMULAUKAN SURATKHABAR YANG PRO UMNO DAN BARISAN NASIONAL DAN MEDIA ELEKTRONIK AGAR TIDAK MEMBELI DAN MELIHAT BERITA YANG LEBIH KEPADA FITNAH SELAMA 7 HARI.

DAN DENGAN IZIN ALLAH MEREKA AKAN BANKRUP


Tiada ulasan: