02 Julai 2008

Pemimpin yang tak pandai memimpin

Oleh: Ahli PAS Seumur Hidup

Dengan ulasan SYED HAMID ALBAR mengeluarkan kenyataan mengatakan isu ini bagaimana DSAI memainkan isu sebegini utk menarik minat rakyat menyokong beliau. DSAI hanya pandai berkata kata dan dia suka tengok gelagat DSAI.



Dalam minggu ni byk pemimpin UMNO pandai berbicara, pandai mengumpat, pandai buat sindiran pedas. Begitulah pimpinan UMNO pada hari ini. Kalau korang perhati betui-betui Najib dengan Hamid Albar mengeluarkan kenyataan yg selama ini dipendam dalam hati.

Bukan aper mungkin sekarang ni mangkuk hayun dua ekor ni ingat rakyat dah menunjukkan minat kepada UMNO kembali. Dalam minggu ni jugak terbayang muka sahabat aku TODIN yg ala ala nyah.dan sekarang aku dah lost contact dengan dia.

Bukan aku nak ngumpat dia tapi aper yg aku cuba nak ceritakan kat sini TODIN pon tak gamak lakukan perbuatan luar tabi'i ni. Aper yg jelas disini rakyat memilih PAKATAN RAKYAT bukan kerana kes ANWAR IBRAHIM yg terdahulu (mungkin sedikit) tapi rakyat dah muak dah jelik dengan perbuatan pemimpin UMNO YG KORUP, MENINDAS RAKYAT, KRONISME DAN BANYAK LAGI.

Aku bukan nak kata, kalau kome tengok tv semalam dan dan tue ler EZAM keluar kenyataan mengatakan PAKATAN RAKYAT di SELANGOR membuat penyelewengan dengan menggunakan LETTER HEAD KERAJAAN NEGERI MEMINTA ATAU SUMBANGAN KEPADA PARTI PAKATAN RAKYAT.

Sudah lah EZAM, aku yg tak tau menahu tentang jalan cerita dah dapat target STRATEGI YG CUBA DIJALAN KAN OLEH KAMU. KALAU RAKYAT MALAYSIA INGIN TAHU SPEKULASI SEPERTI NI AKAN BERLAKU, KERANA KERAJAAN SELANGOR SEBELUM INI DIPERINTAH OLEH BARISAN NASIONAL.

MAKA TAKAN TAKDA LANGSUNG SAKI BAKI UMNO DALAM BANGUNAN KERAJAAN NEGERI. MAKA DIPAKAIKANNYA LETTER HEAD KERAJAAN NEGERI DITAIP OLEH ORANG SURUHAN EZAM MOHD NOR. LALU DIFAKS KEPADA ORG YG MENJADI BARUA EZAM.

Aku dah boleh baca startegi kome sebab bapak saudara aku kenakan aku macam tu. Adakah dengan isu lapuk seperti SAIFUL BAHARI ini tidak bersangkut paut dengan POLITIK.

Dengan ulasan SYED HAMID ALBAR mengeluarkan kenyataan mengatakan isu ini bagaimana DSAI memainkan isu sebegini utk menarik minat rakyat menyokong beliau .DSAI hanya pandai berkata kata dan dia suka tengok gelagat DSAI.

Masyallah...

Apa punya menteri. Selagi mahkamah tidak mengeluarkan penghakiman mengatakan bahawa DSAI bersalah, maka kamu menteri menteri UMNO tidak boleh mengeluarkan kenyataan yg mana boleh menggagu gugat kententeraman negara. Kenyataaan menteri menteri UMNO menjelikkan ada yg menyatakan ianya berpunca daripada kerosakan AKHLAK DSAI

Termasuk kenyataan harus segera bertaubat oleh EZAM sendiri. AYUH DSAI saman EZAM kerana fitnah yg dibuat mengatakan anda betui kaki liwat. adakah mahkamah TELAH MENJATUHKAN HUKUMAN KEPADA DSAI.

Satu lagi menteri UMNO menyatakan rakyat jangan menjadi hakim dalam isu ini. ADAKAH MENTERI UMNO BOLEH MENGELUARKAN KENYATAAN BAHAWA DSAI SEORANG YG ROSAK AKHLAK DAN PANDAI MAIN WAYANG. Adakah ini dah membayangkan bahawa kes kali ini akan membuatkan DSAI akan ditamatkan riwayatnya dalam tahanan.

ITU LAH SEBENARNYA YG DIMAHUKAN OLEH UMNO DAN BARISAN NASIONAL.kepada PEMIMPIN UMNO KAMI RAKYAT MALAYSIA AKAN TERUS BERJUANG MENGHAPUSKAN KEROSAKAN.KEMUNGKARAN DAN SEGALA YG DILARANG OLEH ALLAH. KAMI AKAN PASTIKAN ISLAM AKAN MENJADI IKUTAN YG MANA AKAN MEMBERIKAN KEMAKMURAN TAK KIRA BANGSA DAN WARNA KULIT.MAKA TIADA LAGI ISLAM HADARI.

WAHAI KAUM CINA DAN INDIA, ISLAM BUKAN AGAMA YG MENINDAS AGAMA LAIN. LIHAT SAHAJA DI KELANTAN BAGAIMANA KAUM LAIN BOLEH MENGAMALKAN AGAMA MASING MASING.

ADAKAH AKHLAK EZAM ITU BETUL SETELAH MENYERAHKAN SALAH LAKU PAK LAH DAN BEBERAPA PEMIMPIN UMNO YG LAIN DIA KEMBALI MENJILAT KEHAK DIA SENDIRI. KONON DIA AKAN PULIHKAN UMNO.TENGOK SEKARANG DIA PON PENIPU LEBIH DARIPADA ORG UMNO.

KALAU ORG TU DAH BERTAUBAT DIA AKAN SELALU PERGI KE MASJID BAGI ORG ISLAM DAN KE RUMAH AGAMA BAGI KAUM LAIN. TAPI BUNYI BERTAUBAT TAPI MASIH LAGI PERGI TEMPAT MAKSIAT ITU BUKAN BERTAUBAT TAPI TAHU BUAT. ITULAH EZAM DAN SAIFUL BAHARI!

Tiada ulasan: