07 Julai 2008

Khabonye: Siapa pemimpin kerajaan kini sebenarnya?





Aku tertarik isu pada hari ini KES PEMBUNUHAN ALTATUNYA YG MELIBATKAN NAJIB, BINI DIA DAN PERTUDUHAN LIWAT OLEH SAIFUL BUKHARI TERHADAP ANWAR. YG MANA BOLEH DIKATAKAN ISU UTK MEMBUATKAN RAKYAT TERHENTI SEBENTAR DARIPADA MEMIKIRKAN ISU KENAIKAN HARGA PETROL DAL DIESEL.

Pernah tak terfikir di hati rakyat malaysia adakah selama ini pemimpin yg mereka sokong benar benar pemimpin atau sekadar lepaskan batuk ditangga?

Adakah rakyat terfikir pemimpin yg selama ini seorang yg jujur atau seorang korupsi? Pernah tak rakyat terfikir agama dan politik tak boleh dipisahkan atau rakyat memilih utk pemerintah yg sekuler?

Dan pernah tak rakyat terfikir pemimpin yg mereka lantik harus memperjuangkan hak rakyat tak kira bangsa atau rakyat lebih suka pemimpin yg mengaut keuntungan daripada hasil penindasan terhadap rakyat?

Nah ini sepatutnya dipikirkan oleh rakyat tak kira tua muda Melayu, Cina dan India. Apabila seorang rakyat menyatakan penyelewengn yg dilakukan oleh kerajaan, puak puak buta hati dan mata ini mengatakan ini adalah isu politik yg cuba menarik minat rakyat utk memberi sokongan terhadap beliau.

Aku tertarik isu pada hari ini KES PEMBUNUHAN ALTATUNYA YG MELIBATKAN NAJIB, BINI DIA DAN PERTUDUHAN LIWAT OLEH SAIFUL BUKHARI TERHADAP ANWAR.YG MANA BOLEH DIKATAKAN ISU UTK MEMBUATKAN RAKYAT TERHENTI SEBENTAR DARIPADA MEMIKIRKAN ISU KENAIKAN HARGA PETROL DAL DIESEL.

Keberanian Raja Petra membuat pengakuan bersumpah penglibatan bini Najib di dalam konspirasi pembunuhan Altantuya ini adalah satu tuduhan yg berasaskan bukti dan bukan tujuan utk mebunuh atau sabotaj menjatuhkan Najib.

Kalau benar isu ini adalah tidak benar mengapa mesti bini Najib tidak membuat kenyataan polis dan mengapa membuat kenyataan bahawa dia hanya bini kepada ahli politik.

Kalau kita sendiri kalau difitnah membuat satu jenayah yg berat adakah kita mesti buat seperti tiada apa yg berlaku. Bagaimana gambar Najib, Razak Baginda dan Altantuya makan bersama disalah sebuah hotel terkemuka di Perancis.

Bagaimana Najib boleh menafikan di mana dia langsung tak mengenali minah daripada Mongolia ini. Kenapa isu anak yg dibawa Altantuya tidak menjalankan ujian DNA kerana kawan kepada minah daripada Mongolia menyatakan bahawa anak itu adalah anak Najib.

Kenapa kes yg mempunyai lebih kurang daripada 100 orang saksi langsung tiada nampak keputusan yg sepatutnya. KEPADA MUSA HASSAN KENAPA MESTI POLIS YG TERLIBAT DALAM PEMBUNUHAN INI DIBERIKAN PELUANG MEMAKAI TOPENG UNTUK MENUTUP MUKA MEREKA KERANA INI ADALAH KES PEMBUNUHAN MELIBATKAN 2 NEGARA.

SEMUA RAKYAT MALAYSIA NAK TAHU BAGAIMANA RUPA MUKA BARUA NAJIB TU. Kenapa Najib menyatakan bahawa Anwar menyerang beliau dengan isu ini dan pada masa sekarang sedangkan isu itu sudah lama. Adakah dengan kenyataan Najib itu perkara tersebut berkaitan dengan sabotaj Anwar terhadap dia.

Adalah BODOH kenyataan Timbalan Perdana Menteri jika seseorang mengingatkan kepada rakyat tentang penyelewengan yg dilakukan oleh PEMIMPIN YG DI PILIH OLEH UMNO. Kenapa mesti Najib membuat satu kenyataan YG BODOH sekali lagi mengenai Pertuduhan Liwat Terhadap Anwar.

PADA HARI ISNIN 30hb 06/08 BERITA JAM 8 TV3 NAJIB MENYATAKAN SAIFUL BUKHARI DATANG BERJUMPA DIA UTK KES PINJAMAN PELAJARAN. PADA HARI KHAMIS 3hb 07/08 DI TV3 NAJIB BUAT KENYATAAN SAIFUL BUKHARI DATANG BERJUMPA DIA UTK MENGADU MENGENAI ANWAR MELIWAT SAIFUL.

MANA SATU YG BETUL NI NAJIB, DTG SEBAB UTK PINJAMAN ATAU MENGADU KENA LIWAT ATAU DIA BARUA KAMU WAHAI NAJIB.

KALAU BETUL DIA KENA LIWAT KENAPA MESTI MENGADU PADA KAMU NAJIB.


Tiada ulasan: