16 Julai 2008

Khabonye: Serangan UMNO terlalu busuk





Adakah dengan 5 billion akan menyebabkan negara akan meminjam daripada IMF. Ke mana pergi logiknya akal fikiran terutama PEMIMPIN UMNO KHUSUSNYA PAK MENTERI. Adakah dengan memberi bantuan, meringankan beban meningkatkan isi rumah kepada rakyat akan menyebabkan inflasi.


Malam tadi aku lebih suka tonton Awani 501 daripada tv9. Sebabnya aku bukan nak promote Astro tapi siaran 501 memanggil ahli ahli diskusi membuat hujah setelah habis perdebatan tersebut.

Mungkin Shabery Chik ini hero pada geng UMNO tapi bagi aku tak lebih daripada gali lubang kubor sendiri. Menteri penerangan ini mungkin tak sabo-sabo nak berdebat dengan DSAI sampaikan kata-kata menteri penerangan ini lebih daripada serangan peribadi.

Isu yang dimainkan oleh menteri penerangan ini utk memberitahu rakyat umumnya ahli ahli UMNo yang pekak "aku lah hero" di kalangan ahli UMNO. DSAI tidak membincangkan mengenai PETRONAS kerana terang-terang debat yang dianjurkan ialah "hari ini bentuk kerajaan,esok minyak turun".adakah ini ada kena mengena dengan PETRONAS.

Apa yang dikupaskan oleh DSAI ialai bagaimana dana yang diperolehi yang ditadbir atau diurus oleh kerajaan. Bagaimana kebocoran atau erti kata kasarnya rasuah penyelewengan wang jualan petroleum negara disalah gunakan oleh PAK MENTERI DARIPADA KALANGAN ORG UMNO. Itu sahaja.

Adakah DSAI mengatakan kelemahan ini datangnya daripada PETRONAS. Adakah dengan kenaikan bahan api di Malaysia tidak melonjakan lagi keuntungan kepada negara.

Memang betul inflasi di Venezuela, Iran, Nigeria ini tinggi, tapi disebabkan oleh SIAPA? Kalau kita hayati mungkin DSAI tidak boleh bercakap pada masa perdebatan kerana ia akan menyentuh isu keselamatan negara.

3 negara pengeluar yang mengalami inflasi tertinggi di dunia ini disebabkan segala bantuan disekat. Adakah kita tidak pernah mendengar KUASA VETO? Kalau mengkome nak tahu kuasa VETO ini adalah kepunyaan AMERIKA dan didalangi oleh YAHUDI.

Mereka ini menyekat segala jenis bantuan dari segi makanan, ekonomi dan sebangainya bertujuan utk melumpuhkan ekonomi negara tersebut dan seterusnya mengambil alih negara tersebut. Itulah sebab musabab kenapa inflasi negara tersebut tinggi. 3 negara tersebut adalah negara ANTI AMERIKA DAN YAHUDI, VENEZUELA adalah sebuah negara yang mengkritik hebat presiden AMERIKA iaitu Bush di atas desakan Amerika agar hasil petroleum diserahkan kepada mereka.

Di Iran seperti yang kita tahu senjata nuklear menyebabkan perhubungan kedua dua negara dan ketegasan Presiden Iran dan kelantangannya bersuara menyebabkan sekatan ekonomi berlaku. Di Nigeria seperti yang kita ketahui perang saudara, pemimpin yang korup dan penduduk yang RAMAI MENDEKATI ISLAM punca inflasi di negara tersebut. Kita lihat perang saudara tapi sebenarnya mereka yang terbunuh adalah kalangan mereka yang telah memasuki Islam dan pembunuhnya rejim Yahudi DAN Amerika.

ADAKAH KITA SEDAR? Adakah perdebatan tersebut utk membuatkan rakyat Malaysia terutama Melayu agar kembali percaya terhadap Ketulusan pemimpin UMNO khususnya. Punya ler pekak dan tulinya penyokong UMNO beria ia tepuk tangan di atas kebodohan fakta menteri mereka. Situasi tersebut tak ubah seperti cerita Pak Pandir bertepuk tangan sampai telanjang tapi kg tergadai.

Tapi semalam versi Pak Pandir moden. Kata kata ungkapan keluar daripada mulut menteri penerangan adalah cerita atas cerita bukan fakta.tiada hujah yang boleh meyakinkan hati rakyat amnya rakyat yang hidup pada reality yang sebenarnya.adakah dengan 5 biliion di ambil daripada keuntungan selepas jualan tahunan petroleum sebanyak 61 billion akan menyebabkan kadar inflasi negara kita adalah tinggi.

Adakah dengan 5 billion akan menyebabkan negara akan meminjam daripada IMF. Ke mana pergi logiknya akal fikiran terutama PEMIMPIN UMNO KHUSUSNYA PAK MENTERI. Adakah dengan memberi bantuan, meringankan beban meningkatkan isi rumah kepada rakyat akan menyebabkan inflasi.

KEPADA SHABERY adakah kamu tahu apa itu INFLASI? Atau kamu buat buat tahu. JIka rakyat berbelanja maka inflasi akan berkurangan kerana terdapat satu kitaran atau aliran wang keluar masuk. Tapi pada hari ini MENTERI YANG ADA TERLALU BACK TO FUTURE.

Mengurangkan kursus ke tempat peranginan, mengajar rakyat agar cara berjimat yang tidak logik. Kenapa mesti rakyat yang menanggung beban diatas kebodohan yang dibuat oleh kerajaan yang memerintah. Kenapa mesti matikan industri pelancongan sedangkan Pak Lah dan Najib minum pagi setiap hari di Sabah Dan Sarawak, menteri menteri lain sibuk menghabiskan budget kerajaan dengan mengadakan karnival karnival yang tidak relevan.kalau suruh rakyat pakai barangan buatan Malaysia jangan ada meteri yang pakai Mercd, BMW, Harley dan sebagainya. Kereta proton pakai sebagai kereta rasmi sahaja. Kenapa mesti rakyat kena bersusah payah utk kerajaan sedangkan MEREKA MENTERI MENTERI YANG DIPILIH DI ATAS EHSAN RAKYAT menjalankan kehidupan mewah.

SIAPA SHABERY UTK BERCAKAP MENGENAI INFLASI, KENAIKAN PETROLEUM, MENGENAI PETRONAS? Adakah menteri UMNO merangkap Menteri Penerangan ini pernah menjawat Menteri Kewangan atau sebagai pengampu kepada PAK LAH DAN NAJIB.

Aku tertarik dengan hujah DSAI mengenai ekonomi Malaysia "Di Venezuela, Iran, Nigeria Minyak Murah Inflasi Tinggi tapi di Malaysia lagi Hebat dahlah Minyak Mahal Inflasi lagi tinggi".

Maka rakyat jangan cepat terpengaruh dengan provok yang cuba di buat oleh UMNO dan BN. Perbandingan yang diberikan oleh wakil UMNO ini kosong dan lebih kepada serangan peribadi.

Isu yang dibawa oleh wakil UMNO ini tidak bertepatan dengan tajuk perdebatan. Isu yang diperbincangkan lebih kepada penurunan minyak tapi wakil UMNO BODOH ini dok asyik dengan PETRONAS.yang paling lawak bodoh tahap tenuk jurusan ke 8 adakah dia buat kenyataan PETRONAS MAJU DISEBABKAN UMNO DAN BN.dah ler tue siap bagi kenyataan yang PETRONAS mengatakan petroleum di Malaysia akan habis pada 2015.

Tapi itulah sifat UMNO tidak mahu menceritakan situasi yang sebenarnya. Bagaimana DSAI menyangkal dakwaan tersebut dengan berhujah petroleum takan habis pada 2015 selagi kita mencari kawasan baru utk dicari gali.

Itulah kenyataan yang sebenarnya.memang sifat UMNO suka mengugut rakyat.itulah sifat samseng yang dibudayakan kedalam masyarakat Melayu. CUba beritahu kepada RAKYAT khususnya kepada PAKATAN RAKYAT mana insiden buka seluar. Kepada pencinta trend itulah seluar londeh yang menampakan boxer. Itulah stail anak muda pada hari ini.

Mungkin anak Shabery Chik pakai baju yang mahal mahal brand harga gila babi tak pakai baju atau seluar bundle. Jgn di sempitkan org Malaysia khususnya org Melayu KG dengan isu yang remeh. Bagaimana pada zaman UMNO pemerintahan Mahathir.menghalalkan orang MELAYU kita masuk ratu cantik pakai baju BIKINI menampakkan buah dada paha dan lurah ponggong.

Adakah itu yang terbaik bagi UMNO. MUNGKIN PONGGONG ALAK TAK CANTIK DARIPADA WANITA MELAYU YANG MASUK RATU CANTIK. Memang betul kata Mahathir MELAYU MUDAH LUPA. Bawak isu ini nanti ada isu baru isu lama kita lupa.

UMNO HAPRAK!


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

assalammualikum ...

dulu siapa pon x kenal sapa Alak nie .. budak mentah mana ntah Joe kutip sebagai vocalist CD replace Lee yg berhijrah ke australia .. hmm .. pasal isu 'boxer' la nie satu Malaya kenal Alak and CD .. apa² pon band nie ditubuhkan lagi awal daripada kemasukan Dato Hassan Ali ke dalam PAS.

btw : Alak ada band lain called PUSHER .. rasa boleh jemput band nie buat show.


Yang Berkhidmat,

ajk pencen kelab underground

Editor berkata...

alak pakai boxer aku setuju.. barulah ada "freedom of expression"..